31.8.2011

Elokuussa luettua

http://www.flickr.com/photos/jiiikoo

Hups vain, niin se elokuukin lähenee loppuaan. Lämpimälle säälle voi jo heittää hyvästit ja toivottaa tervetulleeksi kirja, tee, villasukat ja viltin lämpöys. Minä toivotan tervetulleeksi myös opiskelijaelämän, joka alkaa huomenna. En tiedä miten levottomasti nukun ensi yön, on nimittäin melko jännittävä fiilis!

Mutta nyt elokuun luetut kirjat: 

L.M. Montgomery: Anna opettajana
Claudie Gallay: Tyrskyt
Kathryn Stockett: Piiat
Maritta Lintunen: Sukukaktus
Mia Vänskä: Saattaja

Ohhoh, ihan huomaamattani luin vain naisten kirjoittamia teoksia! Hauskaa, että sain kuukauteen mahdutettua jopa kaksi kotimaista kirjaa. Kun nyt selailin vähän bloggaushistoriaani, niin panin merkille, että olen lukenut joka kuukausi suunnilleen yhden kotimaisen kirjan. Enpä olisi uskonut itsestäni!

Elokuun kirjat ovat kaikki hyviä. Eniten pidin Tyrskyistä, heti toisena tulee Piiat. Vähiten miellytti Sukukaktus. Luettuja sivuja kertyi yhteensä 1720 ja keskiarvoksi tästä saadaan 344.

Elokuussa kirjoitin myös syksyn uutuuskirjojen tärppilistani. Saa nyt nähdä kuinka monta niistä edes ehtii syksyn aikana lukea, kun uudet opiskelukuviot takuulla sekoittavat pääni hetkellisesti. Bloginikin saattaa löysätä tahtia samasta syystä :--)

Ja hei, ei muuten ole enää kauaa, kun blogini täyttää yhden kokonaisen vuoden. Lokakuussa siis luvassa arvontaa!

10 kommenttia :

  1. Tyrskyt on aivan ehdoton. Piiat odottaa vieläkin...jotain.

    Innoittavaa opiskelua!

    VastaaPoista
  2. Onpa hienon näköinen tunnelma kuvassa. Kertooko jotain kirjoista vai kotipaikastasi?

    VastaaPoista
  3. Leena, olen iloinen, että luin Tyrskyt näinkin pian! Ja kiitos paljon!

    Anonyymi, kertoo entisestä kotipaikastani, jonne tuli tänä kesänä tehtyä useamman päivän visiitti :--) Välitän terveiset kuvaajalle!

    VastaaPoista
  4. Tyrskyt alkaa nyt näyttää niin kehutulta että se taitaa päästä minun syyslistalleni :).

    VastaaPoista
  5. Piiat ja Tyrskyt pitäisi kumpikin ehtiä jossain välissä. Mukavaa opiskelua!

    VastaaPoista
  6. Tyrskyt olen minäkin laittanut lukulistalle, mutta odottelen ehkä pölyn vähän laskeutuvan ensin. Kirjan nimi on lumoava.

    VastaaPoista
  7. Minä olen niin iloinen, että luit Annan opettajana. Piiatkin on huikea ja Tyrskyt odottaa vihdoin ja viimein hyllyssäni.

    VastaaPoista
  8. Tsemppiä opiskelun alkuihin!

    Minullakin odottelee Piiat vielä vuoroaan englanniksi ja Tyrskyihinkin pitäisi varmaan joku päivä tarttua, sitten kun blogisavut hälvenevät.

    VastaaPoista
  9. Toivottavasti opiskelijaelämä alkoi sulavasti! :)

    VastaaPoista
  10. Tessa, toivottavasti se on siellä korkealla :--)

    Kirsi, molemmat todella hyviä kirjoja. Tyrskyt, voisin sanoa, täydellinen. Kiitos!

    Valkoinen kirahvi, hienoa! Tyrskyt on hyvin osuva ja kaunis nimi kirjalle.

    Katja, minä kun luulin, että lähes kaikki paitsi minä on jo lukenut Tyrskyt, mutta näyttää siltä, että kovin moni sitä ei olekaan vielä lukenut :o Uskon, että pidät siitä!

    Zephyr, Piiat on takuulla vielä parempi alkuperäiskielellään. Ja kiitos!

    Karoliina, mukavasti alkoi, mutta nyt olen ollut kipeänä alkuviikon ja missannut kaksi koulupäivää ;( Onneksi luennot alkavat vasta ensi viikolla, niin ehdin siihen mennessä parantua!

    VastaaPoista