1.9.2013

Elokuun luetut


Kesällä on tullut luettua yllättävän vähän, vaikka kesät ovatkin minulle yleensä sitä parhainta lukuaikaa. No, tässä on ollut vähän kaikenlaista lukuaikaa syövää. Viimeisen kesäkuukauden saldo on sekin heikko:

Jeffrey Eugenides: Middlesex
Eowyn Ivey: The Snow Child

Mutta onneksi toinen kirjoista oli aivan ihana! The Snow Child tulee olemaan yksi vuoden parhaista lukukokemuksistani, siitä olen varma. Middlesex puolestaan ei ollut ihan minun kirjani, pettymys suorastaan.

Luettuja sivuja kertyi 1162 eli keskiarvo tästä on 581 sivua per kirja.

Viime kuussa hankin useamman uuden kirjan ennestään pursuilevaan kirjahyllyyni. Täytyisi alkaa vakavissaan miettiä uuden kirjahyllyn hankkimista, sillä kaikille kirjoille ei ole enää tilaa. Tietenkin yksi vaihtoehto olisi karsia kirjoja, mutta uuden hyllyn hankkiminen olisi hieman pidemmällä aikavälillä kannattavampaa, sillä uusia kirjoja tulee poistettujen tilalle kuitenkin aina lisää. Kotia pitäisi muutenkin järjestää ja muokata. Voi, kun voisin vain taikoa tänne yhden huoneen lisää! Mutta jospa sekin sitten aikanaan.

Mielenkiintoinen kirjasyksy on tulossa (ja jo alkanut), niin uutuuksien kuin vanhojenkin kirjojen osalta. Odotan innolla! Toivottavasti ehdin lukea mahdollisimman paljon. Paksut kirjat ovat alkaneet viime aikoina vähän uuvuttaa, nytkin luen erästä melko kookasta kirjaa. Se on herättänyt minussa hieman ristiriitaisia tunteita, mutta siitä sitten lisää myöhemmin. Mutta kyseisen kirjan jälkeen aion lukea jotain lyhyttä ja nopeaa, eräs kirja onkin jo katsottuna valmiiksi.

Reipasta syyskuuta!

9 kommenttia :

  1. OOOOH, mä rakastan tätä ulkoasua, koska tämä väri on ihana ja nämä puut on mun lemppareita! Voisin vain skrollailla loppuillan edestakaisin sun blogissa :D

    Mä en oikein tiedä, että millä kirjalla aloittaisin syyskuuni. Nälkäpelien jäljiltä tekisi mieli lukea lisää jotain jännittävää. Mutta sitten tajusin, että tänään on 1.9. ja Tylypahkassa alkaa kouluvuosi. Ehkä mä palaan sinne <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se vaaleanpunainen oli ollut mulla jo niin kauan, että halusin vaihtelua, jotain syksyisempää. Ensin mulla oli tässä sellainen kukkakuvio, mutta sitten kokeilin vielä tätä ja tämä nyt jäi. Tuntuu vain niin oudolta, menee varmaan aikaa tottua! Tämä on niin räikeä verrattuna aikaisempiin taustoihin, apua :D

      Aww, Tylypahka <3 Hauskaa koulupäivää :D Ja ehkä se seuraava innostava kirjakin jostain putkahtaa!

      Poista
  2. Ihanan värinen blogi sinulla! Jälleen kerran.

    Hitsit minä tänään kihitin partaani (kuvitteelliseen sellaiseen pakko mainita, ettei täällä ala liikkua villit huhut haha) kun Samuli sanoi, että voitaisiin se kolmas kirjahylly ostaa talven aikana! Jes jes jes! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikein tiedä vielä mitä tästä ajatella, koska tämä on niin räikeä verrattuna edellisiin, mutta ajattelin sitten, että olkoot, kokeillaan ja vaihdetaan sitten jos alkaa ärsyttää :D

      Oi, ihanaa! Mä haaveilin tänään ääneen, että olisipa ihanaa, jos meidän olkkarin pitkä seinä olisi täynnä kirjahyllyjä (ja ne täynnä kirjoja, tietysti). Poikaystävä vain pyöritteli silmiään :D Mutta vielä ihanampaa olisi, jos olisi yksi ylimääräinen huone, josta voisi tehdä ihanan kirjastohuoneen!

      Poista
    2. Olen ihan täynnä sanaa ihana!

      Poista
  3. Minäkin tutustuin juuri kymmeneen uutuuskirjaan muutaman kappaleen voimin ja Lumilapsi selvisi porukasta ns. voittajana eli sen olen nyt lukemassa kokonaan. Ihanaa, kun hyvää tarinaa on vielä niin paljon jäljellä - tai no, ei kai tarina ole vielä oikein edes alkanutkaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävinkin lukemassa ja kommentoimassa mielenkiinnolla battlestasi, tosi hauska idea! Toivottavasti sinäkin pidät Lumilapsesta ja se jaksaa kantaa mukanaan loppuun asti. Olen ihan kade, kun olet kirjassa vasta niin alussa ja kaikki jännä on vielä edessä :)

      Poista
  4. Ihana uusi ulkoasu, oikein syksyinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että miellyttää silmiä! Aluksi epäröin taustan kanssa, mutta näköjään se on nyt kuitenkin tänne jämähtänyt, joten olkootpa sitten :)

      Poista