17.4.2011

Day 17: Favourite quote from your favourite book

Mieleeni ei juurikaan jää mitään hyviä lausahduksia tai sanatarkkoja kohtauksia lukemistani kirjoista, ei edes niistä suosikeistani, saatika sitten että kirjoittaisin niitä ylös! Siksi tämän päivän kohta on erittäin haastava. Tässähän myös samalla paljastuu haasteen viimeinen päivä eli suosikkikirjani, jos siis haluan tätä sanatarkasti noudattaa ja haluanhan minä toki ottaa sen lainauksen ehkä kaikista parhaimmasta lukemastani kirjasta. No, googlettelin hieman ja etsin jotain hyvää lausahdusta (joka ei tietenkään ole välttämättä se paras, koska en nyt millään jaksaisi heti lukea kirjaa ja etsiä parempaa;) ja tämän valitsin suosikikseni:
"Imagining something is better than remembering something."
John Irving: Garpin maailma (The World According to Garp)

3 kommenttia :

  1. Hei
    Mainio sitaatti ja lukuihmiselle aivan sopiva
    Kiva lukea, ettei tämän päivän kysymys ollut vaikea vain minulle. :)
    Garpin maailma oli ensimmäinen Irwing, jonka luin ja yhä paras. Pidin sen ylenpalttisuudesta, joka on mielestäni selkiytynyt muissa kirjoissa.

    VastaaPoista
  2. Minä olen jo jonkin aikaa kirjoitellut lempilainauksiani ylös, joten tässä kohtaa oli vaikeaa vain valinta. Siksi otin pari viime aikaisten parhaiden kirjojen joukosta :D Pikku Prinssi on yksi hyvien lainauksian lähde <3

    VastaaPoista
  3. Taava, minullekin Garpin maailma on yhä se paras Irving, vaikka muutaman muunkin olen lukenut. Ystäväni Owen Meany on kyllä kans hyvä. Kirjaihmisenä en tosiaan voinut vastustaa tuota sitaattia :--)

    Katri, minustakin olisi hauskaa kirjoittaa lainauksia ylös, mutta en kuitenkaan kirjaa lukiessa joko muistaisi tai jaksaisi :D Sentään sivuja olen alkanut kirjoittaa ylös kirjanmerkkiin, jotta löydän kirja-arvioihin jotain kivaa lainattavaa! Ja voi, Pikku Prinssi on mulla vielä lukematta =(

    VastaaPoista